top of page

Seznamte se s Extroverso

Aktualizováno: 4. 1. 2023

Seznamte se s Manuelou Dello Strologo, uměleckou ředitelkou Extroverso. Díky své touze vybudovat most mezi modernou a tradicí se jí podařilo vytvořit síť kreativních a dynamických designérů, jenž se spojili, aby vytvořili funkční kousky s rafinovaným designem.



Extroverso je eklektická #designová značka zrozená pod #vizí Manuely Dello Strologo, sdružující talentované designéry z různých mezinárodních prostředí. Všechny spojuje nekonvenční #estetika vyvíjející inovativní nábytkové předměty s kvalitou řemeslného zpracování made in Italy.


Zaměřuje se především na #sezení a #stoly ​Jednotlivé kousky z dílny Extroverso kombinují výrazné barvy se současnými vzory a unikátními tvary, aby tak daly vyniknout jedinečnému nábytku, odrážejícímu konkrétní identitu jejich autorů. Spolupráce mezi Manuellou a designéry je navíc vždy vedena přátelstvím a rozvíjením nápadů v týmu se společnou vizí. Manuela především věří, že skutečná podstata značky jde nad samotný produkt.

Jak vaše znalosti geografie a ekonomie ovlivnily váš zájem o nábytkářský a dekorační průmysl?


Vzdělání ve svobodných uměních (BA v literatuře a magisterské v oboru sociální antropologie) vypěstovalo můj sklon vždy hledat za věcmi určitý „příběh“: kulturní hodnotu, společenský význam, historii umělce a řemeslníka, místní tradice a dílenské umění. Toto všechno jsou jedinečné aspekty, které se pak odhalují v produktech, předmětech a vybavení, a právě tato #hodnota přesahuje samotnou estetickou krásu. V tomto smyslu můj původ skutečně kultivoval koncept nábytku, jehož exkluzivita a originalita jsou spojeny s jeho uměleckou, kulturní a řemeslnou hodnotou, nad rámec své funkčnosti a krásy. Svým vlastním malým způsobem jsme hrdí na to, že můžeme propagovat ručně vyráběné výrobky a řemeslo, u kterých hrozí, že se ztratí nebo se nerozezná a nedocení se.


Jak vznikla spolupráce Extroverso s designéry?

První spolupráce vzešly z přátelství se speciálními, talentovanými jednotlivci, nejen v designu, ale také v malování, módě a dekorativním umění. Anna Sutor byla mezi prvními: zbožňuji její styl a požádala jsem ji, aby pomocí svých kreseb přepracovala některé návrhy. Výsledkem je série malých stolků „Close Up“ s ilustracemi italských měst, která stále patří k našim nejprodávanějším.



Pak je tu Chie Mihara, slavná návrhářka dámských bot: moje láska k jejímu lehce retro vkusu a jejím barevným kombinacím vedla k naší vzájemné spolupráci na kapslové kolekci nového nábytku (botník a konferenční stolky #Ginko a #Libelulas).



Ve většině případů u nás vystupují velice talentované ženy, jejichž kreativita a osobnost podněcují nápady, které jsou dále rozvíjeny společně s profesionalitou a odhodláním k realizaci.


Vzhledem k různým kreativním identitám, které se díky spolupráci s designéry propojují do vaší značky, jaké je "pojítko" spojující všechny vaše kousky?


Někdy se tomu taky divím!

​Spolupracujeme s designéry, kteří se často velmi liší nejen vkusem, ale také zázemím a uměleckým jazykem. To, co naše výtvory spojuje, je jistě nevšední design – jinými slovy originalita a nekonvenčnost s ohledem na standardy vybavení.



Řadu našich výtvorů lze považovat za výstřední a i jediný kus dokáže oživit interiér, ať už jde o moderní nebo klasické schéma nábytku. Samozřejmě pracujeme i na neutrálnějších a harmoničtějších projektech a zařízeních (což děláme vždy u projektů na míru), ale rádi kombinujeme barevné a žoviální prvky.



Dalším jednotícím prvkem v naší tvorbě je kvalitní řemeslné zpracování, důraz na #detail a hodnotné materiály jako #kůže, #dřevo a #kámen, které respektujeme v jejich přirozené kráse a vylepšujeme je současnými designy a tradičním zpracováním.


Od výrazných barev až po originální vzory, Extroverso ctí všemi svými kusy jméno značky. Existuje nějaký konkrétní kousek nebo kolekce, o které si myslíte, že ztělesňuje tento koncept nějak speciálně?


Určitě máme rádi barvy a grafické vzory, které často používáme v potiscích, látkách a dekoračních prvcích. Křeslo/židle New Moon zajisté vyjadřuje koncept toho, jak lze stylově inspirovaný – a tedy „klasický“ design – obléci do barev a různých grafik a získat tak zcela moderní a vždy nový vzhled skutečně vhodný do každého interiéru.


​Kolekce navržená společností Inveloveritas se zrodila z myšlenky graficky reinterpretovat tradiční sardinské textilní textury současným způsobem a znovu vytvořit linie a vzory na malých stolech a panelech (tištěných nebo perforovaných).



Designéři Extroverso jsou definováni jejich různorodým kulturním zázemím. Jak tento aspekt souvisí s konceptem „Made in Italy“?


Naše výroba pro zpracování pergamenů a nejjemnějších povrchových úprav probíhá interně (jsme skutečně řemeslníci) a externě pro jakékoli další procesy prostřednictvím sítě malých specializovaných řemeslníků, kteří se nacházejí v provincii Como a Brianza.



Pro nás je „Made in Italy“ toto: vytváření vysoce kvalitních ručně vyráběných předmětů a nábytku vyrobeného převážně ručními procesy, které vyjadřují vášeň a řemeslnou savoir-faire. Itálie má dlouholeté dědictví mistrovských řemeslníků a díky tomu, že jsme zvyklí na krásu, jsme tak nároční, že považujeme za samozřejmost stupeň dokonalosti, který nám celý svět oceňuje a závidí. Snažíme se to vyjádřit ve všem, co vytváříme, i přes různé styly designu a komunikace.


Každá kolekce v sortimentu Extroverso je jedinečná a odráží styl svého tvůrce. Jak funguje proces spolupráce? Dáváte návrhářům nějaké pokyny pro kolekce, které vytvářejí, nebo vám je navrhují oni?


Každý příběh je jedinečný. Některé kolekce vznikají z touhy něco společně vytvořit, právě pro nadšení ze sdílení vizí a projektů se zúčastněnou osobou, jiné jsou výsledkem „lásky na první pohled“.



Obecně řečeno, naše kolekce se rodí spíše ze srdce než ze skvělých marketingových strategií: objevíme umělce nebo řemeslníka, který nám předvede své dovednosti a kousky, a pokud zaujmou naši pozornost nebo nás nadchnou, pak společně vytvoříme projekt, vždy se snahou respektovat tvůrčí svobodu a použité materiály.


Je nějaký kousek se speciálním příběhem, který byste chtěli sdílet s TuscanyLux?

Pro mě a také pro Extroverso znamenají malé stolky „Close Up“ s ilustracemi Anny Sutor začátek a jejich úspěch je zdrojem povzbuzení. Nevýrazný retro design těchto stohovatelných stolů představuje minulost, rodinnou firmu vyrábějící nábytek inspirovaný Art Deco z pergamenu a dalších vzácných materiálů od 30. let 20. století. Touha spojit tradici a inovace mě přiměla k tomu, abych tento model získala zpět a vytvořila s Annou něco nového.


Měla původní nápad na „Close Up“ s použitím italských měst: detailní záběr městské architektury (přiblížení shora, zepředu a uvnitř města) prostřednictvím původní vize a jasného stylu umělce/ilustrátora/architekta. Tyto malé stolky byly poprvé vystaveny na výstavě Italian Excellence v le Bon Marchè v Paříži, poté představeny na La Rinascente v Milano Duomo na Design Week 2019 a jsou stále velmi žádané.






9 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page